BASE biedt zijn abonnees 5G aan vanaf 18 april

Vanaf 18 april 2022 kunnen BASE-abonnees die over een compatibele smartphone beschikken 5G gebruiken zonder meer te betalen. De 5G-dekking van het netwerk van Telenet/BASE is voorlopig beperkt tot Antwerpen, Leuven en de Belgische kust, maar zal geleidelijk aan naar andere grote steden worden uitgebreid.

In december 2021 maakte Telenet de lancering van zijn 5G-netwerk voor een reeks tariefplannen bekend (Telenet lanceert 5G in eerste regio’s rond Leuven, Antwerpen en de kust). Vandaag is het de beurt aan BASE, dat hetzelfde netwerk gebruikt. Vanaf 18 april zullen dus ook de postpaid klanten van BASE de nieuwe technologie kunnen gebruiken – en dat zal hen geen eurocent meer kosten.

BASE geeft zijn klanten toegang via een OPT-IN-systeem, wat betekent dat de operator zijn abonnees laat kiezen of ze de technologie wel of niet gebruiken, daar waar ze beschikbaar is.

In een eerste fase geldt dit voor alle klanten (residentiële en SOHO) met één van de huidige abonnementen[1]. De andere postpaid klanten en de klanten met een prepaid kaart zullen later eveneens 5G kunnen gebruiken.

De mobiele gebruikers krijgen met 5G een betere netwerkervaring, met een stabielere internetverbinding en een hogere reactiesnelheid. Ze kunnen surfen met downloadsnelheden tot 150 mbps en uploadsnelheden tot 35 mbps.

Toegang via de My BASE-app

Abonnees met een 5G-compatibele smartphone hoeven slechts hun My BASE-app te openen om met enkele kliks 5G te activeren. Daarna schakelt de smartphone automatisch over naar 5G en hoeft de gebruiker verder niets te doen.

De app My BASE controleert of de smartphone compatibel is met de technologie. Bij ongeveer 16 % van de klanten van BASE is dat nu al het geval. In maart 2022 was ongeveer 1 op 2 toestellen die verkocht werd in een BASE-shop, 5G-compatibel.

Geleidelijk uitbreiding van de dekking

Sinds begin december 2021, toen Telenet 5G lanceerde, is de dekking van het netwerk van Telenet/BASE uitgebreid in de eerste zones: Antwerpen, Leuven en de Belgische kust. Het wordt nu geleidelijk aan verder ontwikkeld in andere grote steden van het land.

De uitrol van 5G berust vandaag nog op het voorlopige spectrum dat vorig jaar door het BIPT werd toegekend en op het 4G-spectrum. Na de toekenning van de eigenlijke 5G-licenties zal de uitrol in een stroomversnelling komen. De veiling van het 5G-spectrum zal in juni beginnen.

In Brussel en Wallonië is Telenet/BASE begonnen met de voorbereidende werken voor de 5G-technologie. De effectieve uitrol zal daar echter afhangen van de evolutie van de emissienormen voor elektromagnetische golven.

Gérald Demortier, Vice-President of BASE (verantwoordelijk voor het merk BASE bij Telenet): " Bij BASE vinden wij het essentieel dat iedereen zijn of haar eigen tempo kan volgen. Daarom kunnen de klanten vanaf 18 april zelf kiezen of ze wel of niet 5G gebruiken. De meest gemotiveerde klanten kunnen dat meteen doen, als ze in een zone wonen – of komen – die al door de nieuwe technologie wordt gedekt. Mensen die 5G nog niet nodig vinden of liever wachten tot de netwerkdekking vollediger is, hoeven zich geen zorgen te maken. Zij kunnen het 4G-netwerk zonder problemen verder gebruiken en wij blijven erin investeren om hen het best mogelijke mobiele netwerk aan te bieden."

Ook Telenet verruimt zijn aanbod

Telenet heeft al in december van vorig jaar 5G gelanceerd voor de huidige abonnementen ONE, ONEup, KLIK en KING en KONG business. Vanaf 23 april krijgen ook alle andere mobiele klanten (WIGO, King & Kong en Telenet Mobile) automatisch en zonder meerprijs toegang tot 5G.

Sinds 13 maart biedt ook Telenet Business zijn zakelijke klanten (ondernemingen, ziekenhuizen, overheden, scholen, ...) al 5G aan.

 

Alle informatie over 5G bij BASE is vanaf 18 april beschikbaar op www.base.be.

 

[1] Namelijk: de abonnementen BASE 15, BASE 20, BASE 29, BASE 40, BASE Internet anywhere, BASE PRO Start, BASE PRO Contact, BASE PRO Connect, BASE PRO Unlimited, BASE PRO Europe, BASE PRO World en BASE Pro Internet Anywhere.

Press office NL

Contacteer ons via de corporate website

Share

Latest News

Website preview
BASE lanceert pop-up stores in Wallonië: een nieuw concept voor een betere klantbeleving 
Marche-en-Famenne, 3 december 2024 – BASE lanceert in Wallonië een nieuw winkelconcept naast haar bestaande verkooppunten: pop-up stores. In de provincie Luxemburg openen in de komende weken twee tijdelijke winkels hun deuren: de eerste in Marche-en-Famenne op 3 december en de tweede in Arlon begin januari volgend jaar. Het is de bedoeling om dichter bij de klanten te staan, het potentieel van nieuwe locaties te testen en te experimenteren met nieuwe benaderingen van de klant, die later in de traditionele winkels kunnen worden toegepast. BASE stelt hier een nieuwe klantbeleving voor met een focus op digitale autonomie.  
press.base.be
Website preview
BASE met My BASE-app beloond voor investeringen in digitale klantenervaring
Tijdens de prestigieuze 'Innovation by Design Awards' van Fast Company kreeg de My BASE-app in augustus dit jaar een eervolle vermelding in de categorie ‘User Experience Design’ met “My Budget Control”. Een feature waarmee de app de BASE-klanten meer controle geeft over hun budget én aanrekening. En dat is niet alles: de app, die zijn tiende verjaardag viert, krijgt nu de hoogste score van de sector in België in de Apple App Store en de Google Play Store.
press.base.be
Website preview
BASE lanceert zich op de markt voor vast internet en televisie in heel België 
Vanaf 3 juni 2024 zal BASE naast haar mobiele diensten ook in heel België vast internet en televisiediensten aanbieden. Het nieuwe aanbod is competitief geprijsd en richt zich op consumenten die hun diensten zelf willen kiezen en alleen willen betalen voor wat ze echt nodig hebben, zonder compromissen op het vlak van de kwaliteit. BASE geeft haar klanten de vrijheid om het product te kiezen dat het beste bij hen past, met een levenslange korting voor wie meerdere BASE-producten kiest.  
press.base.be

Over BASE

Het credo van BASE is om producten en diensten voor mobiele telefonie, internet en televisie aan te bieden die voldoen aan de essentiële behoeften van onze klanten, niet meer en niet minder. Wij geloven dat klanten zichzelf het beste kennen en daarom geven we hen de controle, zodat ze hun diensten zelf kunnen beheren en enkel voor de diensten betalen die ze echt nodig hebben. We zetten ons in om hen alle tools te geven die ze nodig hebben om dit te doen en om hen te begeleiden en te ondersteunen, terwijl we hen eenvoudige, transparante diensten bieden die zijn afgestemd op hun behoeften, voor een goede prijs/kwaliteit verhouding. Bij BASE willen we dicht bij de mensen blijven.

BASE is een merk van de Telenet Groep (Belgische leverancier van entertainment- en telecommunicatiediensten) dat mobiele telefoniediensten (bellen, sms'en en mobiele data), internet en televisie aanbiedt in heel België.

De newsroom van BASE vind je via press.base.be

 

Neem contact op met

Liersesteenweg 4, 2800 Mechelen BTW BE 0462.925.669 RPR Antwerpen, afd. Mechelen

www.base.be