BASE lanceert pop-up stores in Wallonië: een nieuw concept voor een betere klantbeleving
Marche-en-Famenne, 3 december 2024 – BASE lanceert in Wallonië een nieuw winkelconcept naast haar bestaande verkooppunten: pop-up stores. In de provincie Luxemburg openen in de komende weken twee tijdelijke winkels hun deuren: de eerste in Marche-en-Famenne op 3 december en de tweede in Arlon begin januari volgend jaar. Het is de bedoeling om dichter bij de klanten te staan, het potentieel van nieuwe locaties te testen en te experimenteren met nieuwe benaderingen van de klant, die later in de traditionele winkels kunnen worden toegepast. BASE stelt hier een nieuwe klantbeleving voor met een focus op digitale autonomie.
Na de lancering van haar internet- en tv-aanbod in juni (https://press.base.be/base-lanceert-zich-op-de-markt-voor-vast-internet-en-televisie-in-heel-belgie) wil BASE haar aanwezigheid in het zuiden van het land versterken om de consumenten te helpen bij de keuze van de juiste producten voor hun behoeften.
"Onze aanwezigheid in de provincie Luxemburg was tot nu toe beperkt, en we hebben een opportuniteit gevonden in Marche-en-Famenne en Aarlen, waar we weten dat klanten vooral het directe contact met de verkopers op prijs stellen", zegt Laurent Passaniti, die verantwoordelijk is voor de winkels van BASE in Wallonië. “Met de pop-up stores kunnen we deze leemte vullen, dichter bij onze klanten staan en hun een moderne ervaring aanbieden. We willen tegemoetkomen aan de specifieke behoeften van de inwoners van de regio en tegelijkertijd innovatieve ideeën testen om digitale autonomie te bevorderen. Het historische centrum van Marche-en-Famenne, een stad die bekend staat om haar sterke engagement voor de ontwikkeling van digitale vaardigheden, is de ideale plek voor de lancering van dit innovatieve concept. Als het een succes wordt, kunnen we het uitbreiden naar andere steden in Wallonië en zelfs de rest van het land.”
BASE zorgt in de pop-up stores voor een andere klantbeleving: de bezoekers vinden er alle producten en diensten die in de traditionele BASE-winkels beschikbaar zijn, maar met een meer interactieve begeleiding:
"Vaarwel vaste toonbanken en wachtrijen: in deze winkels begroeten onze adviseurs de klanten bij de ingang en begeleiden ze hen met tablets, voor een mobiele interactie tijdens heel het bezoek. De nadruk ligt op het gebruik van de digitale tools van BASE (de MyBASE app en de website BASE.be), met demonstraties en persoonlijk advies, inclusief hulp bij de online verkoop in de winkel zelf. We houden van het idee dat deze locaties ook dienen als laboratoria voor nieuwe klantbelevingen, die we later op grotere schaal kunnen uitrollen in andere BASE-winkels", legt Laurent Passaniti uit.
Met de formule van de pop-up stores kan BASE gemakkelijk nieuwe locaties testen, hun potentieel evalueren en beslissen of het avontuur wel of niet wordt voortgezet. De pop-up stores in Marche-en-Famenne en Aarlen zullen in een eerste fase zes maanden tot een jaar openblijven. Als ze succesvol zijn, kan die periode worden verlengd.
Deze tijdelijke winkels zijn ontworpen om flexibel en duurzaam te zijn. Ze zijn uitgerust met mobiel en herbruikbaar meubilair, zodat ze snel kunnen worden ingezet en indien nodig gemakkelijk van locatie kunnen veranderen.
De pop-up store van Marche-en-Famenne opent zijn deuren op dinsdag 3 december op het volgende adres: Place du Roi Albert 12A.
De tweede pop-up store opent begin januari in Aarlen op het volgende adres: Grand-Rue, 42.