België-Italië heeft het mobiele internet verbruik laten exploderen

In het licht van de verwachte euforie en het vooruitzicht dat onze nationale ploeg zich naar de voetbaltop zou spelen, had BASE enkele dagen geleden aangekondigd dat het voor Euro 2016 alles uit de kast zou halen voor zijn supporterende klanten. Zo kregen al onze abonnees tijdens België-Italië op maandag 13 juni onbeperkt en volledig gratis toegang tot het mobiele internet.

Het was een mogelijkheid - voor al wie niet op een groot scherm kon kijken - om de wedstrijd op hun smartphone te volgen, hun enthousiasme in zwart-geel-rood of groen-wit-rood op de sociale netwerken te delen, of gewoon om gratis te surfen.

De Belgen hebben gisteren niet gewonnen... maar de wedstrijd tegen Italië heeft het netwerk van BASE witheet doen gloeien! Vergeleken met een normale dag (met maandag 6 juni als referentie) hebben de BASE postpaid klanten dubbel zo veel mobiele data verbruikt tijdens de uren van de wedstrijd (tussen 21 uur en 23 uur). Een stijging van 102%. Het verbruik op ons netwerk is zelden zo hoog geweest.

De grote vraag is nu: breken we dit record op 18 juni, met België-Ierland?