België-Ierland heeft het mobiel internet verbruik laten exploderen!

De overwinning van de Belgen zorgde voor 14 keer meer audio –en video streaming vergeleken met een normale zaterdag. Een record!

Alle BASE postpaid klanten konden afgelopen zaterdag 18 juni tijdens België-Ierland nogmaals genieten van gratis en onbeperkt mobiel internet. Het was een mogelijkheid - voor al wie niet op een groter scherm kon kijken - om deze cruciale wedstrijd op de smartphone te volgen.

Na een gemiste start tegen Italië, hebben de Belgen zaterdag tegen de Ieren opnieuw kunnen laten zien wat ze waard zijn! De doelpunten stapelden zich op en het werd uiteindelijk 3-0. Deze overwinning heeft het mobiel internet op ons netwerk letterlijk laten exploderen! België-Ierland werd een nieuw record voor BASE.

Vergeleken met een normale zaterdagnamiddag is het mobiel internet verbruik op ons netwerk verdriedubbeld tijdens de uren van de wedstrijd (X2 tijdens België-Italië). Wanneer we enkel naar streaming kijken, zien we dat audio en video maar liefst 14 keer meer mobiel internet verkeer gegenereerd hebben tussen 14 en 17 uur vergeleken met een normale zaterdag (X5 tijdens België-Italië). Rond 16 uur werd er een piek bereikt.

Op Twitter werd er zaterdagnamiddag dubbel zoveel mobiel internet verbruikt dan op een normale zaterdag.

De grote vraag is nu: breken we het record opnieuw op 22 juni, tijdens Zweden-België?

Over BASE

Vernieuwen in het belang van de klant zit bij BASE in het DNA. We luisteren constant naar onze klanten en stellen gewoonten in de Belgische mobiele markt in vraag. Dankzij innovatieve productprincipes wil BASE het leven van de consumenten verbeteren zodat klanten meer uit hun abonnement kunnen halen. Bij BASE kan de klant rekenen op flexibele abonnementen, een goed netwerk en een uitstekende service.

De newsroom van Telenet vind je via press.telenet.be

Neerveldstraat 105