44.000 BASE-klanten hebben zich na het “FREE SURF WEEKEND” op mobiel internet gestort

BASE besloot om al zijn abonnees in het weekend van 3 en 4 oktober 2015 gedurende 48 uur vrije toegang te geven tot 3G en 4G. Tegelijkertijd kregen alle prepaidklanten een extra gigabyte data bij het activeren van de "surf and mail"-optie. Dit dubbele initiatief kaderde in de "Surf Mobile"-actie waarmee Alexander De Croo, minister van Digitale Agenda, het gebruik van mobiel internet in België wilde bevorderen. De campagne was een groot succes. 

Uit de laatste overzichten van 2015 (vergelijking van het totale aantal gebruikers aan het einde van het 3e en van het 4e kwartaal) blijkt dat 44.000 BASE-klanten na het FREE SURF WEEKEND mobiel internet zijn beginnen gebruiken.

Op 31 december 2015 had 65% van de mobiele gebruikers van het netwerk van BASE een smartphone. De BASE-abonnee verbruikt vandaag gemiddeld 610 megabyte mobiel internet per maand. Dat is 85% méér dan een jaar geleden (330 megabyte). Dit gemiddeld verbruik stijgt naar 1,2 gigabyte per maand als we enkel rekening houden met de abonnees die effectief verbinding maken met 3G/4G en dus effectief surfen met hun smartphone.

Goed om te weten hierbij is dat het 4G-netwerk van BASE vandaag 90% van de Belgische bevolking dekt (buiten). In Brussel werden in 2015 23 nieuwe mobiele sites geïnstalleerd, voornamelijk om de 4G-dekking in gebouwen te verbeteren. 

Contacteer ons
Alix Achten Telenet
Alix Achten Telenet
Over Telenet Group NV

Vernieuwen in het belang van de klant zit bij BASE in het DNA. We luisteren constant naar onze klanten en stellen gewoonten in de Belgische mobiele markt in vraag. Dankzij innovatieve productprincipes wil BASE het leven van de consumenten verbeteren zodat klanten meer uit hun abonnement kunnen halen. Bij BASE kan de klant rekenen op flexibele abonnementen, een goed netwerk en een uitstekende service.

De newsroom van Telenet vind je via press.telenet.be

Telenet Group NV
Neerveldstraat 107
1200 Brussel